21 Manfaat terapeutik Madu

21 Manfaat terapeutik Madu

Dan banyak kajian mendapati bahawa madu mempunyai manfaat terapeutik yang menakjubkan, terutamanya jika dicampur dengan beberapa kayu manis, menurut penyelidik Kanada dan walaupun rasa manis tetapi jumlah madu boleh merawat pelbagai penyakit. Di mana ahli-ahli sains mengkaji dan membandingkan kajian mengenai kegunaan tamadun purba madu, dan mendapati dia telah merawat beberapa penyakit kronik seperti artritis, radang usus, sakit gigi, kolesterol tinggi, selesema, dan keguguran rambut. Hasil kajian tersebut telah diterbitkan dalam Jurnal menakjubkan World News preskripsi Kanada dan kepada anda:

1. Artritis:
Letakkan sesudu madu dengan dua sudu besar air panas, satu sudu teh kayu manis, Jadikan doh dan gosok kawasan yang terjejas, kesakitan akan hilang dalam beberapa minit. Minum segelas air panas dengan dua sudu madu dan satu sudu teh kayu manis, pagi dan petang untuk meringankan kesakitan artritis dan mengubati.

Saya mendapati satu kajian oleh University Copenhagen, 200 pesakit artritis daripada 73 pesakit yang mengambil satu sudu besar madu dan setengah sudu teh serbuk kayu manis setiap hari sebelum sarapan pagi selama satu minggu, sembuh dan menyembuhkan orang sakit di bulan lain, dan dia boleh berjalan dan bergerak secara bebas tanpa rasa sakit.

2. Keguguran rambut:
Letakkan satu sudu teh madu dengan secawan minyak zaitun, rebus, dan satu sudu teh kayu manis, dan mewujudkan campuran, tempat pada rambut sebelum mandi perempat daripada satu jam, atau 5 minit, dan hujan akan bergantung pada rambut kerana kecemerlangan dan daya hidup.

3. jangkitan pundi kencing:
Campurkan dua sudu kayu manis, satu sudu teh madu dalam secawan air suam dan minum. Ini minum kandungan dan menghapuskan bakteria di dalam pundi kencing.

4.Toothache:
Membuat pes satu sudu teh serbuk kayu manis dan lima sudu teh madu, meletakkan campuran pada kedudukan kesakitan. Kedudukan 3 kali sehari, sehingga ia berhenti sakit atau pergi ke doktor.

5. Kolesterol:
Dua sudu besar madu, kayu manis dan 3 sudu besar air dalam 16 oz teh, boleh mengurangkan kolesterol sebanyak 10% dalam hanya dua jam. Jika mereka diuruskan rawatan 3 kali sehari selama seminggu boleh sembuh sepenuhnya. Makanan sekiranya satu sudu madu diambil sebelum kolesterol makanan melindungi daripada jangkitan

6. sejuk:
Untuk rawatan selesema dan selesema, ambil satu sudu teh madu dengan air suam, dan 1/4 sudu teh kayu manis 3 kali sehari. Ini akan menyembuhkan batuk yang paling kronik, unit sejuk. Untuk sejuk yang lebih cepat, Oasri limau, dan secara muktamad dengan kulit limau kepada pihak lain, bawang putih Ouhs cincang, memasukkannya ke dalam cerek dan rebus campuran dengan baik, deskriptif saya cawan dan sudu madu, minum secawan mereka setiap dua jam.

7. Rawatan kemandulan dan mati pucuk:
Menggunakan madu untuk rawatan kemandulan sejak zaman purba, di mana dia bekerja untuk mengukuhkan sperma. Bagi manusia berhadapan dengan dua sudu besar madu sehari sebelum tidur. Bagi wanita: Bengkel Qmn campuran kayu manis dengan setengah sudu teh madu dan Afrckn gusi walaupun larut dalam air liur dan diserap oleh badan.

8. sakit perut:
Madu diambil dengan serbuk kayu manis penawar sakit perut dan huru-hara, jika alamat pada rawatan, penghapusan ulser gastrik sepenuhnya.

9. GAS:
Menurut kajian di Jepun, kata makan satu sudu madu dan satu sudu teh kayu manis sehari sebelum makan, penyembuhan gas dan kembung perut.

Penyakit 10. Jantung:
Untuk mengelakkan jangkitan, penyakit jantung, kolesterol, cuba makan satu sudu teh kayu manis dan madu pada roti penuh pada waktu pagi. Mereka yang mengalami serangan jantung, mereka boleh tidur yakin bahawa madu dan kayu manis Aharien akan membersihkan dan mencegah berulangnya angina. Gabungan juga berfungsi untuk menguatkan jantung dan serangan.

11. Sistem imun:
Penggunaan biasa madu sehari dengan kayu manis menguatkan sistem imun dan melindungi badan daripada bakteria dan virus. Madu mengandungi banyak vitamin dan zat besi. Penggunaan harian madu menguatkan korpuskel darah putih untuk melawan bakteria dan penyakit virus.

12. Masalah penghadaman:
Makan sesudu madu dengan sedikit kayu manis sebelum makan, mencegah keasidan yang tinggi perut dan menghalang jangkitan Baharqp.

13. Influenza:
Seorang saintis di Sepanyol telah membuktikan bahawa mengambil memegang madu dengan kayu manis untuk mencegah selesema dan mengurangkan gejala-gejala.

14. penuaan pra-matang:
Campurkan 4 sudu madu, satu sudu teh kayu manis, 3 cawan air dan biarkan mendidih. Menangani 1/4 cawan, 3 hingga 4 kali sehari memulihkan kulit, kulit, dan menghentikan penuaan pra-matang.

15. Ketuat:
Campurkan 3 sudu madu dan satu sudu teh kayu manis dan membuat campuran koheren meletakkannya pada jerawat sebelum tidur. Bilas pada waktu pagi, madu dan sel-sel boleh berkembang pada minggu dan menghapuskan ketuat sepenuhnya.

16. Jangkitan kulit:
Campuran lemak madu dan kayu manis di kawasan-kawasan sensitif atau dijangkiti ekzema menyembuhkan dan mencegah penampilan.

Kehilangan 17. Berat:
Setengah jam sebelum sarapan pagi semasa perut kosong, sebelum tidur, minum madu dan kayu manis dalam secawan air masak. Jika anda gemuk, akan membantu untuk mengurangkan berat badan campuran, kerana ia menghalang pengumpulan lemak.

18. Kanser:
Kajian terbaru di Jepun dan Australia yang menangani madu dan kayu manis bengkel yang tertunggak 3 kali sehari selama perjanjian bulan, terutama kanser tulang, dan perut.

19. LESU:
Kajian telah menunjukkan bahawa mengambil satu sudu madu dengan sedikit kayu manis menguatkan tubuh badan, dan meningkatkan tahap tenaga di dalam badan. Terutamanya pada waktu pagi dan pada pukul tiga, apabila tahap tenaga mula menurun.

20. bau mulut:
Daftar Balamadamadp campuran satu sudu teh madu, kayu manis dan bengkel, untuk mengekalkan kesihatan gigi dan kebersihan bau mulut.

21. Sinus dan Sakit Kepala:
Minum campuran madu dan lemon.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar