Jangkitan Saluran Kencing berulang? Cuba Rawatan UTI Holistic Itu Kerja!

Jangkitan Saluran Kencing berulang? Cuba Rawatan UTI Holistic Itu Kerja!

Adakah jangkitan saluran kencing anda berulang masih selepas satu lagi pusingan antibiotik? Anda tidak keseorangan! Malah, kira-kira 1 dalam 4 pesakit yang mengambil antibiotik akan membangunkan semula jangkitan lain dalam tahun depan. Ini bermakna antibiotik bekerja hanya 25% daripada masa!

Ini adalah statistik tragis yang menunjukkan bahawa ada sesuatu yang tidak halal dengan antibiotik. Itulah sebabnya sesetengah doktor yang mengkaji kesihatan semulajadi menggesa pesakit mereka untuk mencuba rawatan UTI holistik.

Dalam artikel ini anda akan belajar tentang satu saluran kencing rawatan jangkitan holistik yang boleh mengatasi antibiotik dan akan menghalang jangkitan anda daripada pernah kembali.

Apa itu Penyembuhan Holistik UTI?

Holistik adalah satu perkataan mewah untuk 'keseluruhan'. Anda boleh lihat bagaimana 'seluruh' dan bunyi holistik sama. Rawatan holistik menangani seluruh badan mengubati satu penyakit atau jangkitan. Dan anda mungkin terkejut bahawa kajian penyelidikan yang menyokong rawatan semulajadi ini.

Sebagai contoh, satu aspek menyembuhkan jangkitan kencing anda sedang minum air yang banyak. Kajian menunjukkan bahawa tinggal terhidrat sebenarnya boleh membantu mencuci bakteria yang menyebabkan jangkitan. Ini adalah salah satu contoh yang kecil daripada tip yang boleh digunakan untuk mengubati dan mencegah jangkitan pundi kencing.

Berikut adalah beberapa tips lagi yang ramai doktor semula jadi memberitahu pesakit mereka.

Jangkitan Saluran Kencing berulang? Cuba Pemulihan Semulajadi

1. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, anda perlu cuba untuk mendapatkan air yang banyak untuk kedua-dua mengubati dan mencegah jangkitan. Cuba untuk minum sekurang-kurangnya 2 liter atau hampir 1 gelen air setiap hari. Ini mungkin kelihatan seperti agak banyak tetapi kebanyakan orang (90%) adalah kering dan tidak mengetahuinya. Anda akan melihat ke tandas lebih kerap tetapi ini hanya biasa sehingga badan anda menjadi biasa dengan terhidrat sepenuhnya lagi.

2. Selain penghidratan, anda juga perlu segera meningkatkan imuniti anda dengan 2 perkara. Jika anda mengalami jangkitan, imuniti anda mungkin lemah. Mula meningkatkan dengan menambah sekurang-kurangnya 2500 mg vitamin C setiap hari. Bersama-sama dengan vitamin C, anda juga perlu menambah lozenges zink. Zink akan membantu tubuh dalam menyerap vitamin.

3. Bersama-sama dengan mengekalkan badan yang sihat, anda juga perlu pelbagai jenis vitamin, mineral dan nutrien. Tidak ada cara yang lebih baik untuk mendapatkan ini daripada makan banyak sayur-sayuran. Sayur-sayuran adalah lebih baik kerana mereka adalah rendah gula. Makan sekurang-kurangnya 5/4 sayur-sayuran setiap hari dan beberapa keping buah-buahan.

4. Bercakap tentang buah-buahan dan sayur-sayuran, adakah anda tahu bahawa mereka dimuatkan dengan serat? Serat adalah penting kerana ia rasa badan dan saluran kencing. Fiber akan membuat anda tetap dan banyak bijirin penuh sarat dengan serat.

5. Akhir sekali, anda juga harus cuba remedi yang sah semula jadi yang telah dikaji. Kebanyakan ubat kesihatan semula jadi telah dikaji dalam tempoh 10 tahun lepas. Berikut adalah salah satu yang anda mungkin ingin mempertimbangkan. Satu ubat yang sangat popular terdiri daripada makan cranberry. Cranberry mempunyai bahan kimia yang ajaib yang benar-benar akan menyimpan bakteria dari dinding pundi kencing anda. Ramai pelanggan saya juga sambutan hangat mengenai jus cranberry tanpa gula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar