Merawat Burns - Cara Dapatkan terpantas dan Bantuan Tetap

Merawat Burns - Cara Dapatkan terpantas dan Bantuan Tetap

Merawat luka terbakar biasanya dengan menentang cara semula jadi badan anda mahu untuk membawa anda. Dengan merawat luka terbakar secara semula jadi, dengan homeopati, anda mungkin untuk mencari kelegaan yang terbaik sakit, penyembuhan yang paling cepat dan paling sedikit parut.

Luka terbakar boleh menjadi salah satu perkara yang paling menyakitkan untuk pengalaman. Bukan sahaja permukaan kulit yang terjejas, tetapi begitu juga boleh tisu dalam menjadi rosak.

Pertama, saya ingin untuk menghapuskan idea segera meletakkan kawasan yang terjejas dalam air sejuk. Walaupun ini memberi kelegaan sementara, ia membakar lebih buruk dalam jangka masa panjang. Apa yang perlu anda lakukan adalah untuk meletakkan bahagian yang terjejas dalam air yang sangat panas, seperti panas kerana adalah lumayan. Atau menyebabkan bahagian belakang untuk haba.

Secara ringkas, kecederaan awal merangsang apa yang dipanggil kesan utama dalam badan anda. Reaksi menengah badan anda bergantung kepada bagaimana anda merawat luka terbakar. Jika anda memohon sejuk untuk bahagian yang terjejas, tindak balas sekunder badan anda adalah untuk menghantar haba ke bahagian, kerana ia terlalu sejuk. Perkara terakhir yang anda mahu.

Walau bagaimanapun, jika anda memohon haba, badan menetapkan tentang penyembuhan luka dengan merawat haba.

Seorang pelajar saya dibakar tangannya di atas permukaan ketuhar yang panas. Mengingati pelajaran, dia segera meletakkan tangannya kembali sebagai berhampiran dengan permukaan panas yang dia dapat, selama yang dia boleh melahirkan. Dalam masa beberapa minit mengeluarkan tangannya, sakit surut. Ia adalah sukar untuk mencari mana-mana bukti apabila dia menunjukkan kepada saya beberapa hari kemudian.

Ramai orang mendapati ini sangat sukar untuk percaya, seperti yang saya lakukan ketika saya pertama kali mendengarnya. Walau bagaimanapun, ia diketahui umum di kalangan tukang masak profesional, yang boleh membakar diri mereka kerap. Dan tidak memerlukan masa yang panjang keluar untuk sembuh.

Salah satu ubat homeopati yang terbaik untuk merawat luka terbakar yang ijazah pertama adalah ubat Urtica urens.

Merawat luka terbakar yang darjah kedua atau ketiga adalah yang terbaik diuruskan oleh ubat-ubatan homeopati Causticum atau Cantharis.

Cantharis merawat luka terbakar yang pintar, merasa mentah, yang teruk dan berasa lebih baik dengan aplikasi sejuk. Keradangan biasanya berikut. Sentuhan marah.

Causticum merawat luka terbakar yang serupa, serta luka bakar lama yang tidak bertambah baik, atau kesan sakit terbakar.

Kebakaran yang teruk adalah lebih sesuai kepada homeopati profesional.

Saya baru-baru dirawat seorang wanita yang mempunyai minyak panas secara tidak sengaja berpecah dari oven, turun kakinya. Dia berjaya membuat itu kepadaku dalam masa sejam yang terbakar. Dia telah mengambil mandi sejuk untuk melegakan kesakitan, jadi perkara yang telah bermula dengan cara yang salah.

Saya memilih Causticum untuk memulakan rawatan. Dalam masa kira-kira sepuluh minit, kesakitan telah ebbed jauh. Kami menonton sebagai kawasan merah pudar. A lebih beberapa dos dan sakit itu hilang sama sekali.

Dia melakukan memerlukan dua lagi ubat-ubatan yang berbeza untuk menyelesaikan rawatan sebagai tanda-tanda dia berubah. Saya rasa ini adalah kerana dia telah memulakan rawatan dengan cara yang salah, dan kerana dia telah memelihara bekerja.

Permohonan topikal Hypercal (gabungan daripada Hypericum tinctures herba dan Calendula) semburan akan menggalakkan penyembuhan pesat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar