Mengapa Ia Jadi Keras untuk menghapuskan kulat kuku

Mengapa Ia Jadi Keras untuk menghapuskan kulat kuku

Jika anda telah cuba untuk menghapuskan kulat kuku bagi apa-apa tempoh masa, saya mengesyaki bahawa anda mula membentuk definisi yang baru perkataan "kekecewaan". Saya tahu, kerana saya telah berada di sana. Pada satu masa, saya mempunyai apa yang saya fikir adalah yang paling teruk jangkitan kulat kuku jari kaki yang pernah ditimpa manusia. Ia tidak, sudah tentu, tetapi anda tidak boleh memberitahu saya bahawa pada masa itu.

Saya bercakap dengan doktor saya tentang mengambil ubat anti-kulat, tetapi, apabila dia mula bercakap tentang semua kesan-kesan sampingan yang mungkin yang datang bersama-sama dengan itu, saya memutuskan untuk mencuba dan mencari satu lagi rawatan yang boleh menghapuskan kulat kuku jari kaki tanpa risiko tersebut. Dan aku ... cuba, iaitu.

Anda mungkin tahu bahawa itu sangat mudah untuk mencari maklumat mengenai cara-cara bukan perubatan untuk menghapuskan kulat kuku, dan saya cuba kebanyakan mereka. Over-the-kaunter ubat-ubatan, cuka, minyak pokok teh, yang Vick, dan lain-lain lagi, semua tidak berjaya. Saya datang untuk mengetahui kemudian bahawa masalah ini tidak begitu banyak apa yang saya gunakan, tetapi apa yang saya tidak menggunakan, sebaliknya.

Hati mana-mana jangkitan kulat kuku hidup dan hidup subur di bawah kuku jari kaki atau kuku jari anda, dalam apa yang dikenali sebagai "katil kuku". Dalam kes-kes yang lebih teruk, ia juga akan merebak ke kulit di sekitar kuku anda, tetapi ia adalah benar rumah adalah di bawah kuku anda, dan itulah di mana anda perlu untuk menyerang untuk berjaya.

Tetapi, kadang-kadang yang tidak mencukupi. Seperti semua kulat, onychomycosis kulat (itu sahaja yang nama sebenarnya!) Mengeluarkan semula dengan menghasilkan spora, yang serupa dengan cara tumbuh-tumbuhan menghasilkan benih. Dan, seperti benih, spora ini boleh kadang-kadang meletakkan aktif untuk tempoh masa yang panjang sebelum "bertapak" dan mula berkembang. Ini bermakna, walaupun anda membunuh semua kulat hidup, jika ada spora berdaya maju kekal, jangkitan semula hanya menunggu masa.

Dan masa adalah satu perkara yang saya tidak menggunakan cukup. Saya asyik berfikir bahawa ia adalah ubat-ubatan yang tidak berguna apabila, pada hakikatnya, saya hanya tidak merawat jangkitan cukup lama! Jika anda akan cuba untuk menghapuskan kulat kuku dengan salah satu daripada rawatan rumah banyak anda membaca tentang (cuka, dan lain-lain), anda akan perlu untuk merawat kuku yang dijangkiti selama 6 bulan hingga setahun untuk menjadi berkesan.

Salah satu faedah menggunakan rawatan perubatan atau over-the-counter adalah hakikat bahawa mereka telah diuji dan tempoh rawatan ditubuhkan. Rawatan rumah tidak mempunyai kelebihan ini, dan kemungkinan berhenti rawatan anda terlalu awal adalah amat nyata. Dari pengalaman saya, adalah dicadangkan untuk menggunakan ubat rumah anda sehingga anda benar-benar yakin bahawa semua jangkitan itu hilang, dan kemudian merawat 3 bulan lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar