Kita adalah makhluk Bertenaga!

Kita adalah makhluk Bertenaga!

Badan kita terdiri daripada kedua-dua bidang kimia dan elektrik dan pada bila-bila masa kita hanya sihat seperti sel-sel kita berada. Sel-sel kita mempunyai potensi elektrokimia dalam membran sel yang memberi kesan kebolehtelapan membran selular; sel-sel seperti bateri elektrik, tertakluk kepada negeri-caj atau pengurangan. Dalam keadaan kekurangan, apabila potensi elektrokimia dalam membran sel dikurangkan, pemindahan kimia ion di dalam dan di luar sel-sel terjejas. Sel-sel tidak akan menerima dengan mudah khasiat tidak menghapuskan sisa dengan betul, yang penuh semangat habis.

Dalam homeopati kita melihat penyakit sebagai pertempuran getaran antara mikroorganisma patogen dan sel-sel badan. Untuk menangkap penyakit sel-sel badan bergema penuh semangat dengan patogen dan kemudian mikroorganisma menyerang menjangkiti sel. Sistem imun kita, sebenarnya, diberikan oleh bagaimana sel-sel badan kita bekerja dan bagaimana sihat bertenaga mereka. Kita tahu sekarang bahawa membran sel bergetar pada frekuensi asas tertentu dan pada amplitud tertentu. Walaupun sel-sel berpenyakit mempunyai amplitud yang berbeza ayunan kerana potensi dikurangkan mereka, kekerapan mereka tetap sama. Melalui fenomena resonans, yang boleh berkuat kuasa oleh medan magnet atau ubat-ubatan homeopati bertenaga, amplitud ayunan ini boleh diperkukuhkan lagi dengan resonans.

Sebelum penyakit kronik dipasang, badan boleh berusaha berfungsi untuk tahun. Perlahan-lahan, sel-sel badan tidak dapat sekarang untuk bekerja pada kapasiti penuh dan fungsi yang kurang dilakukan, yang penuh semangat habis. Organisma berusaha mengekalkan keseimbangan relatif dan menggunakan jumlah besar tenaga perlembagaan untuk mengekalkan kesihatan relatif. Untuk menyembuhkan kita memerlukan dua perkara: tenaga yang mencukupi dan 'maklumat penyembuhan.

Tiga kaedah yang memenuhi keperluan ini boleh disebut dari bidang perubatan alternatif dan dianggap ubat bertenaga (Dr. P. Klaus Connert, dalam Pengenalan kepada "Amalan Terapi Medan Magnet" oleh Dr C. Thuile, MD 1998):

Homeopati - di sini maklumat penyembuhan tumbuhan, galian, haiwan, dan sebagainya, adalah potentiated melalui proses potentiation perubatan dan dengan itu diberikan dalam bentuk yang boleh digunakan oleh orang-orang, di peringkat bertenaga. Jika ubat yang digunakan menurut undang-undang persamaan, ia menyediakan maklumat dan tenaga kepada orang yang sakit.

Acupuncture - Status tenaga seseorang ditentukan berdasarkan sejarah / beliau ditambah dengan pemeriksaan fizikal; maka jarum diletakkan di titik kawalan - titik akupunktur - untuk menukar aliran tenaga penting (chi). Di samping itu, herba dan latihan mengawal selia yang ditetapkan.

Terapi medan magnet - Medan magnet bumi adalah penting kepada kita untuk hidup. Kerana kita hidup dalam rumah yang penuh dengan bunyi dan pelbagai bidang teknikal elektromagnet (radio, tanpa wayar, telefon bimbit, dan lain-lain- electrosmog), orang tidak boleh lagi menyerap tenaga ini secukupnya. Oleh itu, penggunaan terapi medan elektromagnet sesuai adalah rawatan asas yang perlu untuk penyakit akut dan kronik. Jika tenaga tidak spesifik cukup disediakan untuk seseorang, banyak gangguan boleh dikendalikan hanya dengan cara pengawalseliaan sendiri (sistem imun).

"Masa depan perubatan akan mengambil tempat dalam bidang tenaga dan maklumat, dan masa depan ini telah pun bermula." (Dr. P. Klaus Connert)

Hari ini kita telah memasuki era di mana kita boleh, melalui mesin menggunakan terapi medan elektromagnetik berdenyut, menguatkan tenaga bidang setiap sel dan dengan itu menguatkan dan melindungi diri kita dari penyakit. MRS2000 + designo adalah alat elektromagnetik berdenyut terapi, sangat baik dikaji dan dengan banyak kajian klinikal.

Bagaimana ia berfungsi?

Interaksi elektromagnet Istilah difahami merujuk kepada pengaruh bersama medan magnet dan arus elektrik. Ini bermakna bukan sahaja bahawa medan magnet boleh dihasilkan oleh arus elektrik mengalir dalam satu gegelung (prinsip-alat terapeutik) tetapi bahawa medan magnet boleh menyebabkan arus dalam konduktor seperti tubuh manusia (prinsip medan magnet yang bertindak pada tubuh manusia). Dalam keadaan yang sesuai, medan magnet boleh mempengaruhi arus ion pada membran sel (semasa dalam bentuk ion mengalir kerana potensi elektrokimia).

Untuk lebih menjelaskan fenomena ini, kita perlu bercakap sedikit tentang sel-sel badan kita. Walaupun pelbagai jenis bentuk dan fungsi, semua sel mempunyai struktur seragam (nukleus, cecair sel, membran sel). Dalam membran sel protein penting yang berfungsi sebagai media komunikasi untuk sel tertanam. Fungsi yang paling penting di sini adalah fungsi mengepam protein tertentu (natrium pam kalium), di mana ion sedang diangkut dari laman kepekatan tinggi ke laman kepekatan yang lebih rendah. Potensi membran sel adalah dibina dengan penggunaan tenaga, prasyarat untuk metabolisme dan komunikasi sel. Potensi elektrokimia yang ditubuhkan oleh pam membran (caj negatif di dalam pembawa sel dan positif caj di luar) membuat bayaran zarah untuk bergerak di dalam dan di luar sel melalui membran sel. Dari segi yang mudah, arus elektrik mengalir.

Fakta ini memainkan peranan yang penting dalam kesan terapi medan magnet, kerana ini mempunyai kesan positif ke atas aliran ion melalui membran sel. Sel sakit mempunyai potensi yang lebih rendah, yang bermaksud bahawa terdapat satu pertukaran besar-besaran dikurangkan dalam sel (nutrien, di dalam atau sisa, keluar). Di bahagian-bahagian organ di mana peredaran miskin, sel-sel tidak lagi boleh menerima oksigen yang mencukupi dapat membekalkan tenaga yang cukup untuk operasi pam dalam membran sel. Akibatnya, beberapa pam berhenti kerja dan sel titisan berpotensi. Satu bekalan tenaga dalam sel boleh mengubah keadaan ini. Melalui terapi medan magnet aliran ion dan begitu juga penggunaan oksigen dalam sel adalah amat baik; sel-sel letih sedang digiatkan semula, sehingga organ-organ dengan fungsi terhad maka dapat memenuhi fungsi mereka lebih baik. Ini adalah salah satu daripada sebab-sebab kejayaan terapi medan magnet; Inti segala tindakan adalah membran sel, yang membawa semasa disebabkan pertukaran ion ini.

Di samping itu, interaksi elektromagnet dan resonans juga memainkan peranan yang penting sebagai medium pemindahan maklumat antara medan magnet dan sel.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar