Sembelit Pemulihan - Tips Mengubati sembelit

Sembelit Pemulihan - Tips Mengubati sembelit

Ubat sembelit banyak dan terdiri daripada kaedah mudah kepada yang lebih teknik abstrak dan pelik. Sebagai pesakit sembelit kronik telah saya temui banyak Sembelit Menyembuhkan. Kerana setiap dan tiap-tiap seorang daripada kita adalah unik yang berbeza apa yang bekerja untuk satu tidak semestinya bekerja untuk yang lain. Oleh itu adalah penting untuk memahami beberapa langkah mudah yang boleh diambil untuk cuba untuk mencari penyelesaian kepada masalah anda.

Pertama pemeriksaan tabiat gaya hidup dan pemakanan anda boleh memegang jawapan untuk masalah anda. Adakah anda mendapat serat yang cukup dalam diet anda? Makan bijirin yang kaya dengan serat untuk sarapan pagi boleh menjadi bantuan yang besar seperti yang beralih kepada roti bijirin penuh yang kadang-kadang rasa lebih baik bakar! Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran adalah satu lagi cara yang baik untuk memperkenalkan lebih banyak serat ke dalam diet anda. Ramai pakar mempertimbangkan prun dan buah ara menjadi julap paling semula jadi dan merupakan bantuan yang besar.

Adakah anda mendapat senaman yang cukup? Kita semua tahu faedah senaman untuk kesihatan kita secara umum dan telah terbukti bahawa senaman yang kerap membantu melegakan gejala sembelit. Latihan mengurangkan masa yang diambil makanan anda bergerak melalui usus besar yang menghadkan jumlah air yang diserap dari najis ke dalam tubuh dan mencegah najis daripada menjadi keras anda. Berjalan adalah satu latihan yang baik untuk mengusahakan dan bergantung kepada tahap kecergasan anda berjalan, berenang dan aerobik juga sangat bermanfaat.

Masalah anda juga boleh disebabkan oleh kekurangan cecair dalam diet anda dan sebagai tidak betul terhidrat boleh menyebabkan sembelit. Air adalah cecair yang terbaik untuk minum dan anda perlu cuba untuk minum sekurang-kurangnya lapan gelas 8oz sehari kerana ini menambah cecair untuk kolon dan membuat pergerakan usus yang lebih mudah dan lebih lembut untuk lulus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar